Головна
Реєстрація
Вхід
Неділя
28.04.2024
01:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Персональний сайт вчителя німецької мови Капусник Віти Валеріївни

Меню сайту

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Обмін досвідом 

У сучасному світі людина має володіти цілою низкою якостей для того, щоб бути конкурентноздатною. Вона повинна вміти сприймати і переробляти інформацію, володіти здатністю відстоювати свою точку зору, використовуючи логічні аргументи , тобто мати розвинене критичне мислення. Крім того, сучасна людина має володіти іноземними мовами.

Вивчення іноземної мови повинно привести учня до оволодіння мовленнєвими вміннями, які реалізують комунікативну сутність мови – служити засобом спілкування, розширенню кругозору і розвитку інтелектуальних можливостей учня. Навчання представляє собою активний процес, який здійснюється завдяки різноманітності у діяльності школяра, і таким чином робить його активним учасником формування своєї особистості.

Із поміж запропонованої сьогодні великої кількості інноваційних технологій я віддаю перевагу інтерактиву, який найбільш повно забезпечує комфортні, безконфліктні і безпечні умови розвитку дитини, всебічно реалізує її природний потенціал, виховує особистість здатну до самоосвіти.

Суть інтерактивних методів полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх тих, хто навчається. Це співнавчання (колективне, кооперативне, навчання в співпраці), в якому вчитель та учні є суб′єктами навчання. Ці методи найбільш відповідають особистісно-орієнтованому підходу до навчання. У процесі інтерактивного навчання вчитель виступає в ролі організатора, лідера групи учнів, про що свого часу говорив відомий педагог П.П. Блонський: « Вчитель – лише співробітник, помічник і керівник дитини у її власній праці».

Інтерактивні форми допомагають мені не позбавити жодного учня уваги. Зробити його не тільки слухачем, а й активним учасником навчального процесу, бо його робота на уроці має результат.

Чому на уроках німецької мови я вдаюся до інтерактивних технологій?

Я вважаю, що інтерактивне навчання допомагає мені розв′язати одразу кілька завдань: розвиває комунікативні вміння і навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками процесу, забезпечує виховне завдання. Оскільки змушує працювати в команді (групові і парні форми роботи), прислухатися до думки кожного, знімає нервове напруження, дає можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання. Це дозволяє не тільки отримати нові знання, а розвиває пізнавальну діяльність, переводить її в більш високі форми співробітництва. Нові технології допомагають також організувати навчальний процес так, що всіх учасників залучено до процесу пізнання, формування висновків, де кожен робить свій, індивідуальний внесок, обмінюється знаннями, ідеями, способами діяльності.

Основні форми інтерактивних методів я пропоную учням на своїх уроках.

  • «Ти - мені, я – тобі». Учні в парі обмінюються питаннями на задану тему.
  • «Пласт». Учні складають відповідь на поставлене запитання за поданим початком.

Я думаю…

Тому що…

Наприклад…

  • «Ланцюжок». Учні по черзі відповідають на запитання або тренуються правильно вимовити якусь конструкцію. Кожен промовляє одне речення.
  • «Мікрофон». Кожен учень висловлює свої думки і враження в уявний мікрофон. Творять по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку.

Навчальна гра передбачає ігрове моделювання подій та явищ, що вивчають, має чітко поставлену мету та відповідний результат. Вона полегшує засвоєння матеріалу, дає можливість повторити вивчене, чітко організувати підготовку, проведення і підбиття підсумків, ставити пізнавальні ій проблемні запитання у процесі гри, залучити всіх учнів класу.

Моя педагогічна практика свідчить, що використання на уроці елементів гри сприяє підвищенню пізнавального інтересу, розвитку пам’яті, мислення, уваги , фантазії,уяви, творчих здібностей, використанню знань, умінь та навичок на практиці, розвитку самостійності.

Гра – сильний емоційний подразник, який знімає психологічні бар′єри, що заважають іноземному спілкуванню, підвищує активність учнів, а також стимулює позитивні емоції, які впливають на кору головного мозку, сприятливо розвиває зацікавленість до іноземної мови як предмета. Навчальна гра передбачає ігрове моделювання подій та явищ, що вивчають, має чітко поставлену мету та відповідний результат. Вона полегшує засвоєння матеріалу, дає можливість повторити вивчене, чітко організувати підготовку, проведення і підбиття підсумків, ставити пізнавальні й проблемні запитання у процесі гри, залучити всіх учнів класу. Моя педагогічна практика свідчить, що використання на уроці елементів гри сприяє підвищенню пізнавального інтересу, розвитку пам’яті, мислення, уваги , фантазії,уяви, творчих здібностей, використанню знань, умінь та навичок на практиці, розвитку самостійності.

Граючись, учні без особливих зусиль включаються в процес навчання. З радістю грають учні різного віку, особливо, коли гра набуває форми змагання, що вимагає кмітливості, швидкої реакції, гарних знань предмету.

Я розглядаю гру як варіантно-ситуативну мовленнєву вправу, в ході якої учні отримують досвід мовленнєвого навчання. Тому гра не тільки повинна займати важливе місце на уроці, а й бути його стрижнем. Гра ні в якому випадку не повинна протиставлятися «основній» частині уроку. Я прагну того, щоб ігровий елемент був присутнім на всіх етапах уроку і створював загальну ігрову атмосферу.

Особливо популярними на моїх уроках є рольові ігри. Так, під час вивчення теми «Моя сім′я» я розподіляю ролі членів родини між учнями групи і кожен розповідає про «свого героя», наслідуючи голос, міміку, жести. А вивчаючи тему «Тварини», кожен учень стає екскурсоводом зоопарку. Учні отримують картинки із зображенням тварин, але не показують їх один одному. Їхнє завдання - не називаючи тварину, описати її так, щоб решта учнів здогадалася про кого йдеться. Дуже цікавими є відгадування предмета, дії, якості за допомогою пантоміми. Під час вивчення теми «Шкільні речі», учням пропонується заплющити очі, а тим часом у них зникає якась річ. Учні повинні визначити і описати цю річ, щоб її можна було знайти серед інших речей і віддати власнику.

Сьогодні людина повинна не тільки повинна мати певні знання, уміння й навички, а й уміти самостійно здобувати й використовувати на практиці нові знання, співпрацювати, спілкуватися, адаптуватися до нових обставин. Тобто основною метою стає максимальний розвиток компетентності особистості щодо саморегуляції, самоосвіти і самовдосконалення.

Для досягнення цієї мети на своїх уроках я використовую інтерактивні ігри: «Історія» (за 5хв. Команда складає історію про свою родину), «Розрекламуй друга», «Моя улюблена страва», «Ми - овочі й фрукти», «У зоопарку».

Додержання Європейського та світового освітнього стандарту - одне з важливих завдань сучасної національної школи. Необхідним засобом його розв′язання є розробка системи контролю навчальних досягнень учнів відповідно до Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Це дасть змогу користуватися чіткими діагностичними показниками оцінювання результатів навчання. Отримати прозору інформацію про рівень та якість навчальних досягнень учнів допомагає мені система тестового контролю.

У своїй практиці я використовую різні види тестового контролю, керуючись основними і найбільш уживаними формами:

  1. Завдання закритої форми (множинного вибору).

Наприклад, прослухайте текст і виберіть до нього заголовок із поданих варіантів.

  1. Завдання на доповнення (відкриті завдання).

Прочитай діалог і заповни пропуски в репліках запропонованими словами або словосполученнями.

  1. Завдання на відповідність (перехресний вибір).

Прослухай речення і підбери відповідні їм ілюстрації.

  1. Завдання на встановлення правильної послідовності (упорядкування).

Прослухай текст і розмісти подані речення в тій послідовності, що відповідає змісту тексту.

Особливу увагу я приділяю розвитку навичок аудіювання, оскільки учень повинен розуміти мову вчителя, а в майбутньому і мову співрозмовника. Для контролю рівня сформованості вмінь аудіювання я використовую тестові завдання:

  1. Прослухай текст і розмісти запропоновані пункти плану відповідно до змісту.
  2. Прослухай текст і визнач правильними чи неправильними є наведені твердження.
  3. Прослухай короткі діалоги і підбери відповідні їм ілюстрації із запропонованих.
  4. Розмісти подані в списку слова в тій послідовності, що відповідає їх прослуханому тексту.

За допомогою тестових завдань я проводжу контроль рівня сформованості вмінь діалогічного і монологічного мовлення. Наведу зразки таких завдань:

  1. Прочитай діалог і заповни пропуски в репліках запропонованими словами.
  2. Добери із запропонованих реплік таку, яку можна включити до поданого діалогу.
  3. Відтвори діалог німецькою мовою, замінивши подані українською мовою слова їх іншомовними аналогами.
  4. Прослухай кілька діалогів і визнач, які з них відповідають поданим сюжетним малюнкам.
  5. Ти їздив на екскурсію містом. Розкажи про свої враження.
  6. Твої батьки купили новий дім. Опиши його.

У своїй педагогічній діяльності неабияку увагу я приділяю позакласній роботі з німецької мови, адже вона має велике загальноосвітнє, розвиваюче, виховне значення. За допомогою різноманітних позакласних заходів можна не тільки поглиблювати і розширювати знання німецької мови, а й сприяти розширенню культурного світогляду, ерудиції школярів, розвитку їх творчої активності, духовно-моральної сфери, естетичних смаків. Уже декілька років я керую гуртком «Вчити німецьку мову – це престижно». На заняттях я з гуртківцями проводжу інтерактивні вправи: «Знайомство», «Намалюй образ до імені», «Парне інтерв’ю», «Сніжний ком».

Останнім часом великої популярності набули проектні роботи. Результатом проекту є спільний продукт: стіннівка, колаж, мультимедійна презентація, виставка. Такий вид роботи стимулює учнів до нових знань. Мої учні підготували проектні роботи: «Музика в моєму житті», «Картинні галереї світу», «Моя сім’я – найкраща», «Берлін – столиця Німеччини».

Усі вищезазначені форми і методи мають велике практичне значення на уроках німецької мови. Завдяки таким формам роботи можна досягти засвоєння учнями лексичного матеріалу, збагачення словникового запасу, вміння спілкуватися в умовах іншомовного спілкування, а це означає, що відбувається реалізація мети комунікативного навчання, яка є насущною потребою сучасної шкільної практики. Слід сказати, що кожен урок вчителя іноземної мови, а також і мій – це пошук нових форм, методів, прийомів, удосконалення професійного рівня у творчій співпраці з учнями.

Вашій увазі пропоную матеріал, який розкриває роботу вчителя німецької мови над поставленою темою.

  • Опис досвіду роботи з теми "Розвиток творчої особистості шляхом використання інтерактивних технологій" (MS Word).
  • Методичні розробки системи уроків німецької мови для 7 класу з теми "Здоров'я - найбільше багатство" (MS Word).
  • Презентація досвіду роботи з теми "Використання традиційних та впровадження інноваційних технологій на уроках німецької мови" (PDF).

 


Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Official Blog
  • uCoz Community
  • FAQ
  • Textbook

  • Copyright MyCorp © 2024
    uCoz